מחקר בין לאומי מציג:
ד׳ בכסלו תשפ״ה 05.12.24
ירידה בהישגים של תלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים
ה ה טימס (TIMSS), שפרסמה אתמול ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך) מראים ירידה ב ה של תלמידי כיתות ח' בישראל במתמטיקה וב.
עלייה חדה נרשמה ב התלמידים המתקשים בשני ה.
רק 1 מכל 13 תלמידים בישראל הצטיין במקצועות אלה ב-2023, 1 מכל 7 במחקר הקודם.
עוד עולה מה כי יש בין דוברי עברית לדוברי ערבית בישראל ב .
ישראל בהשוואה לעולם
המחקר את היֶדַע והמְיוּמָנוּיוֹת של התלמידים בין השנים 2019 (לפני הקורונה) ו-2023 ב-44 מדינות ברחבי העולם. במחקר השתתפו כ-300 אלף תלמידים מכ-9,000 בתי ספר בעולם.
בישראל נערך המחקר של כ-5,200 תלמידים מ-195 בתי ספר. תלמידים מהציבור ה וממזרח ירושלים .
בין לאומית, ישראל ירדה 14 מקומות במתמטיקה – מהמקום התשיעי למקום ה-23. במדעים נרשמה ירידה של תשעה מקומות – מהמקום ה-16 למקום ה-25. הישגי התלמידים בשני התחומים חזרו לרמה ש לפני 16 שנים, בשנת 2007.
המחקר עולמית של ירידה בהישגים במתמטיקה ובמדעים משבר הקורונה.
הירידה בישראל היא החדה ביותר מבין מדינות ה-OECD שהשתתפו במחקר. רק ארבע מדינות – בחריין, ירדן, קזחסטן ומלזיה – רשמו ירידות או יותר.
במתמטיקה, ישראל מתמקמת כעת מעט מעל הממוצע העולמי, ובמדעים, לראשונה מאז 2007, ההישגים הם ברמת הממוצע.